24 Ağustos 2009 Pazartesi

Gaz Sancısı


Oğlum artık sekiz aylık. Dolayısıyla gaz sancılarını artık unuttuk, diyordum ta ki işgüzar annesi ona barbunya yedirene kadar. Zavallı miniğim uykusundan ağlayarak uyandı ve kıvrım kıvrım kıvrandı annesi de yaptığından pişmandı. Hemen akabinde bu yazıyı yazmaya karar verdim. Bir de tabi Aslıhancığım'ın minik Defne'si de gaz sıkıntısı çekince benim belleğimdeki tozlu gaz tecrübeleri de gün ışığına çıktı. Gaz problemi hemen hemen her bebekte oluyor. Çünkü onların o küçücük mideleri tam teşekküllü olarak dünyaya gelmiyor ve eksik salgılanan enzimlerden dolayı mide de gaz oluyor. Ama bazı bebekler rahatça çıkartabiliyor bazıları ise gazını çıkaramadığı için annesini kemiriyor. Yani bebeklerimizdeki gazın bir kısmı mutlaka olacak diğer kısmına da bizim yediklerimiz neden oluyor ya da olmuyor bu konu şaibeli. Ama bence sanki neden olurmuş gibi düşünüp ona göre davranmak en iyisi. Çalışmalar hamilelikte başlıyor; gebe şahsiyet bol bol rezene çayı tüketip gazlı içeceklerden uzak duruyor ve ayaklarını üşütmemeye gayret ediyor. Hatta ben hamileyken bir teyze bana "öyle askılı filan giyersen bebeğin gazlı olur haaa" demişti. O kişi benim yaşalarımdaydı yaşına değil BAŞINA saygımdan teyze diye hitap ediyorum ve o kişiye burdan duyuruyorum askılı da giydim bikini de ama gaz problemi yaşamadım ha hayy::)))) Herneyse gelelim bebek doğduktan sonra neler yapabiliriz.Yine rezeneye devam edilir ya da piyasada bulunan rezene anason karışık çaylardan da tüketilebilinir, anason bebeği uyutup rahatlama sağlıyor diyorlar. Bebeğinizin altını açtığınızda karnını saat yönüne, ayaklarını ve avuç içlerini elma yağı ya da rezene yağıyla ovabilirsiniz. İkinci olarak bebeğe milupanın rezene çayından verebilirsiniz,papatya çayı da iyi geliyor ama daha çok hafif bir soğuk algınlığı durumunda ben papatya veriyorum. Kaloriferin üzerinde ya da ütüyle hafif ısıttığınız havluyu bebeğinizin karnına koyabilirsiniz bu da bazen işe yarayabiliyor. Bunlar dışında bebeklerin gaz problemleri için piyasaya sürülmüş ilaçlar var. Ben bunlardan sadece Nurse Harvey's şurup kullandım. Gazına mazına bakmadan günde üç kere birer tatlı kaşığıveriyordum. Çok gazlı bir bebeğim yoktu ama ben yine de yapılabilecek bir çok şeyi yaptım bir ara her yemekten sonra bir çay kaşığı kimyon bile yedim. Asla dolaptan soğuk bir şey yeyip içmedim. Meyveleri bile bir saat önceden dışarı çıkarıyordum ve hala da herşeyi ılık tüketmeye çalışıyorum. Barbunya dersinden sonra akıllandım ne de olsa hala süt veriyorum nolur nolmaz. İşte bunlar benim tecrübelerim umarım işinize yarar ve minik popolardan pırtsesleri hiç eksik olmaz:)))

5 yorum:

  1. kocanızın gaz problemini nasıl hallettiniz acaba? bu konuda bikaç tiyo verirmisiniz

    YanıtlaSil
  2. bu ilaçlar kaç yaşa kadar acaba? teşekkürler
    1 komşu

    YanıtlaSil
  3. Sevgili 1 komşu,bebeklerin gaz problemi üçüncü ay sonunda azalarak bitiyor.Bitmek dediğimiz gaz çıkartabilmesi anlamına geliyor.Ama nurse harvey's şurubu büyüklerde kullanabiliyor.İhtiyaç varsa şuruba ulaşabileceğiniz adresleri verebilirim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. cnm arkadaşım sayesinde minik defne'nin gaz problemlerini bi parça hallettik bi de kolik cd'si var biz onun faydasını da gördük ama elif'in söylediği rezene çayımuhteşem hamileliğimden beri içiyorum gerçekten çok faydalı herkese öneririm elif ve bloğunu takip edin:)
    aslı

    YanıtlaSil
  5. sevgili elif... kolik krizleri olan bebekler için elektrik süpürgesi yada saç kurutma maknsini öneririm.çalıştırın ve yanında emzirmeye baslayın ben çok faydasını görmüştüm.nevalin annesi

    YanıtlaSil