7 Ağustos 2009 Cuma

Hamilelikte neler yemeli

Biricik kocacık akşam yemeğinde kahvaltıya razı olunca ve Sarp bir saatlik öğle uykusuna yatınca ben de nihayet yazma fırsatı buldum.Kronolojik sırayla gitsin istediğimdenkelli hamileliğimden bahsedeyim istedim önce.Şunu belirteyim ki hamilelikle ilgili Mother &Baby dergisini ,Bebeğinizi Beklerken Sizi Neler Bekler adlı kitabı ve bir çok internet sitesini takip ettim ve neyi nerede okuduğumu hatırlayamayacağım için kaynak belirtemiyorum.Ama en çok Erin'in annesi Ayça'nın sessiz takipçisi oldum.Şimdiiii benim ki planlı bir hamilelikti ve ben önceden folikasit almaya başlamıştım (folik plus).Folik asit günde üç kere içiliyor ve maksimum fayda sağlamak için sabah,öğle,akşam ayrı ayrı içmek gerekliymiş ama unutuyorum diyorsanız hepsini bir kerede de alabilirsiniz.Daha önce demiştim ya ben piskopata bağlamıştım sürekli saatli besleniyordum.Yediğim, içtiğim şeylerin neden olduğunu şu an anımsayamıyorum bu yüzden siz yine de araştırın derim.Kepek ekmeği yedim ben hep,günde beş kere meyve yedim ama burada dikkat edilecek nokta bir ayva iki porsiyon,büyük bir muz iki porsiyon sayılıyor.Sonraaa en önemli nokta su. Mutlaka ama mutlaka çok su içmeniz lazım.Ben asla kendimi şu kadar litre diye sınırlamadım evin her yerine bir buçuk litrelik şişeler koydum ve her gördüğümde içtim.Günde bir tane activia haftada en az iki kere balık yediiiiim.Bol bol peynir,yoğurt ve süt tükettim ama sütü genellikle light içmeye çalıştım çünkü kalsiyum daha fazlaymış.Gaz problemi yaşadığım zamanlar laktozsuz sütlerden içtim ya da içine muskat rendeledim birazcık.Gaz ve doğum sonrasında süt olsun diye hamileliğim boyunca rezene çayı içtim.Ayrıca rezene bebeğin de gazsız olmasını sağlıyormuş.Bundan mı bilmiyorum biz pek gaz problemi yaşamadık.Elevite başladığım zaman kahvaltıdan hemen sonra içiyordum elevitimi kan ilacımı ise yatmadan önce.Kısacası ben bol bol yedim içtim 25 kilo aldım.Sizde öyle kilo alın demiyorum ama hepsi sonra veriliyor,kilolu bebek kolay bakılıyor.Şunu da belirtmem gerek ki ben hiç kusmadım,rahat bir hamilelik geçirdim.Gebeliğin başlarında dayanılmaz baş ağrılarım oluyordu öyle zamanlarda parol içtim.Ve 2 Ocak 2009 da Sarpım dört kilo beş yüz gram olarak doğdu.Bir sonraki postta neler yemediğimi nelere dikkat ettiğimi yazarım herkerse mutlu okumalar.

1 yorum:

  1. elif sayesinde benim de gazsız bi kızım oldu:))
    aslı

    YanıtlaSil